Cercar en aquest blog

Quanta gent ha passat per aquí?


He pres una decisió

Fa temps que hi pensava, però avui m'he decidit.
Espero tenir una bona rebuda, i poder compartir amb qui sigui que hi hagi a l'altra banda de la pantalla les meves inquietuds, les meves petites creacions, les meves descobertes.
No sé massa bé com començar, però avui faig el primer pas.
Voleu entrar al bloc? Hi esteu convidats.

dijous, 8 de novembre del 2012

Cuineta artesanal a partir d'una tauleta d'Ikea ...

Avui, 10 de novembre, és l'aniversari de la Mariona. Ja fa dos anyets, i és que el temps passa volant!
Buscant per internet, vaig trobar una idea que em va semblar genial. Una noia havia transformat, amb pocs diners, una mica de feina i molta imaginació, una simple tauleta de nit d'Ikea, molt senzilla, en una cuineta per jugar. (http://babydeco.blogspot.com.es/2012/01/ikea-hack-la-cocinita-para-jugar-de.html)
L'any passat, els Reis Mags van portar a la Mariona un joc de plats, coberts i tassetes, i hi juga tant i s'ho passa tan bé que vaig pensar que la cuineta li resultaria un regal d'aniversari ben original i pràctic.
En Manel i jo vam anar dimarts al matí a Ikea, i vam passar un parell d'hores donant-hi voltes, que si això anirà millor, que si ara reculem per canviar una cosa que no ens acaba de convèncer, que si quedarà millor metàl·lic, que si de fusta serà més maco ... En fi, un parell d'hores que van passar rapidíssim! Semblava que no ens acabàvem de decidir, fins que vam passar per caixa i la cosa ja va posar-se en marxa.
Dimecres no vam tenir espera, i de bon matí, després d'esmorzar, en Manel va començar a foradar la fusta, feina força complicada si tenim en compte que havia de fer un forat ben rodó per a encaixar-hi el bol que farà la funció d'aigüera. De fet, va ser la feina més complicada, i vull agrair a en Manel que sempre es deixi enredar en els meus acudits ...
Després de dinar, i amb el forat més o menys ben acabat, va ser qüestió d'envernissar la fusta. Vaig fer-hi una passada, i una segona capa abans d'anar a dormir.
Dijous al matí vaig acabar la feina començada un parell de dies abans, i vaig transformar uns penjadors de lavabo en una aixeta i uns comandaments de cuina, i dos tiradors de calaixos en forma de cor en un parell de penjadors per al davantal i els eixugamans.
Ah! Me n'oblidava! Vam aprofitar el viatge per comprar alguns estris de cuina per jugar, i un parell d'eixugamans, que dimarts a la tarda vaig cuidar-me de convertir en una cortineta, un eixugamà i un davantalet, per acabar d'arrodonir el regal.
Us agrada? Ha estat una feinada, però suposo que valdrà la pena. Ara anem a celebrar l'aniversari. Quan tornem ja us explicaré què li ha semblat a la Mariona ...


Hoy, 10 de noviembre, es el cumpleaños de Mariona. Ya cumple dos añitos, ¡y es que el tiempo pasa volando!
Buscando por internet, encontré una idea que me pareció genial. Una chica había transformado, con poco dinero, un poco de trabajo y mucha imaginación, una simple mesilla de noche de Ikea, muy sencilla, en una cocinita para jugar. (http://babydeco.blogspot.com.es/2012/01/ikea-hack-la-cocinita-para-jugar-de.html)
El año pasado, los Reyes Magos trajeron a Mariona un juego de platos, cubiertos y tacitas, y juega tanto y se lo pasa tan bien que pensé que una cocinita le resultaría un regalo de aniversario original y práctico.
Manel y yo fuimos el martes por la mañana a Ikea, y pasamos un par de horas dando vueltas, que si esto irá mejor, que si ahora retrocedemos para cambiar una cosa que no nos acaba de convencer, que si quedará mejor metálico, que si de madera sería más bonito ... En fin, un par de horas ¡que pasaron rapidísimo! Parecía que no nos acabábamos de decidir, hasta que pasamos por caja y la cosa ya se puso en marcha. 
El miércoles ya no tuvimos espera, y de buena mañana, después de desayunar, Manel empezó a agujerear la madera, tarea bastante complicada si tenemos en cuenta que tenía que conseguir un agujero perfectamente circular para encajar el bol que hará la función de fregadero. De hecho, fue la tarea más complicada, y quiero agradecer a Manel que siempre se deje enredar en mis ocurrencias ... 
Después de comer, y con el agujero más o menos bien acabado, fue cuestión de barnizar la madera. Le di una pasada, y una segunda antes de ir a dormir.
El jueves por la mañana acabé la tarea empezada un par de días antes, y transformé unos colgadores de lavabo en un grifo y unos mandos de cocina, y dos tiradores de cajones en forma de corazón en un par de colgadores para el delantal y los paños de cocina.

¡Ah! ¡Se me olvidaba! Aprovechamos el viaje para comprar algunos utensilios de cocina para jugar, y un par de paños, que el martes por la tarde convertí en una cortinita, un pañito y un delantal, para acabar de redondear el regalo.
¿Os gusta? Ha sido un trabajo enorme, pero supongo que valdrá la pena. Ahora nos vamos a celebrar el aniversario. Cuando volvamos ya os contaré qué le ha parecido a Mariona ...

Tot l'escampall de coses abans de començar

Moble desmuntat, escorrecoberts, recipient de plàstic,
eixugamans, penjadors, estris de joguina, ...

Bol a punt de muntar en el moble. Tiradors presentats
al lloc definitiu

Sembla que el bol encaixa força bé. Iupiii!

Hem posat una mica de massilla per a polir l'acabat

Per sota. Genial, no?

Primera capa de vernís acabada. El tros on van els fogons
no l'envernisso, perquè s'enganxin millor 

Aixeta

Aixeta vista des de dalt

Cortineta muntada.
Els llibres fan de pes perquè s'enganxin bé els cercles de
goma EVA que fan de fogons

Els llibres segueixen fent pressió.
Els comandaments ja són al seu lloc

Penjadors i eixugamà

Penjador. Detall

La feina ja està  pràcticament acabada

Vista lateral

Fogons ja enganxats

Gairebé tot és al lloc que li toca

Detall. No sabíem on col·locar l'escorrecoberts, així que
vam decidir deixar-lo sense lloc fix, per jugar-hi millor

Provant la distribució dels fogons. Perfecta!

Detall del davantalet, de conjunt amb l'estampat de cors

Vista general de la cuineta acabada

La cuineta

Tot és a punt per jugar. FELICITATS MARIONA!

Com embolicaríeu una cuineta de joguina?
Jo he optat per utilitzar una funda nòrdica. Trobo que
no ha quedat gens malament i ... estalvio paper!

Després del sopar i dels pastissos (dos anys, dos pastissos) va arribar l'hora d'obrir el regal. Ningú se l'esperava, i no tenien ni idea de què hi podia haver embolicat amb una funda nòrdica ... Quin misteri!

Después de la cena y de las tartas (dos años, dos tartas) llegó la hora de abrir el regalo. Nadie se lo esperaba, y no tenían ni idea de qué podía ser lo que estaba envuelto en una funda nórdica ... ¡Qué misterio!

La Mariona comença a desembolicar ...

Quantes cosetes per jugar! M'encanta!

Estic fent macarrons!

Els macarrons ja són gairebé a punt.
Ah! I també rentaré una taronja, per postres ... 

4 comentaris:

marta_tururu ha dit...

Ha quedado de lujo!! enhorabuena manitas. Me alegro que mi post te inspirara :D

Besetes desde Baby-Deco

Júlia ha dit...

¡Gracias Marta!

Hubiera salido mejor si hubiésemos dispuesto de herramientas más adecuadas, pero con lo que teníamos hicimos lo que pudimos ... lo mejor que supimos hacerlo.

A Mariona le ha encantado, así que ... ¡misión cumplida!

Sil ha dit...

Enhorabuena! ha quedado preciosa!! Seguro que Mariona la está disfrutando mucho!
Me alegra de haber servido de inspiración y espero que la cocinita se difrute tanto como la ha disfrutado mi sobrinita hasta ahora.
Buen trabajo! Gracias por comentar en la entrada mi cocinita! Me hace mucha ilusión!
Bsos.Sil

Júlia ha dit...

Muchas gracias Silvia.

La verdad es que, desde que se la regalamos el sábado por la noche no ha dejado de jugar con ella.

Ayer por la noche cenó croquetas. Pues su padre tuvo el detalle de, después de haberlas hecho en la cocina de verdad, "fingir" que las preparaba, con la ayuda de Mariona, en la cocinita de juguete. Las metió en la sartén, pusieron la tapadera, y luego las pasaron a un plato con la ayuda de una de las espátulas. La niña contentísima de ver que había preparado su cena en la cocinita. Se las comió con un gusto ...

Y ya que ha sido un éxito, qué menos que agradecerte la inspiración en tu propio blog.

Sigue trabajando. Nunca se sabe de dónde puede llegar la inspiración.