Ja sabeu que a finals de l'any passat va néixer la meva neboda Mariona. La meva filla gran n'és la padrina, i li feia gràcia regalar-li una mona, però amb aquests preus ... Com que la nena és petitona i encara no té preferències en quant a personatges, se'm va acudir que seria bona idea preparar una mona casolana. Vam provar i ... voilà! Va quedar perfecta. Bé, suposo que si la mirem en detall hi trobarem alguna coseta que no va prou a l'hora, però per ser la meva primera mona n'estic prou satisfeta.
La base porta un iogurt natural, tres ous, una mesura d'oli d'oliva, dues de farina amb llevat, una de cacau en pols i una de sucre. La cobertura és un "frosting" (no és que en tingui gaire idea. El vaig copiar del blog d'una amiga "La princesa del collar de guisantes"). El frosting es prepara amb nata muntada, formatge cremós tipus Philadelphia i sucre glass.
La decoració, ja la veieu a les fotos. Curiosament, el dia que li vam "regalar" la mona, la nena també anava vestida amb robeta de Winnie the Pooh.
Per cert, no en va quedar ni una engruna. Literalment, va volar. Era boníssima. Segur que m'hi torno a animar.
Ya sabéis que a finales del año pasado nació mi sobrina Mariona. Mi hija mayor es su madrina, y le hacía gracia regalarle una mona, pero con estos precios ... Como la niña todavía es chiquitina y aún no tiene preferencias en cuanto a personajes, se me ocurrió que sería buena idea preparar una mona casera. Probamos y ... voilà! Quedó perfecta. Bueno, supongo que si la miramos en detalle encontraremos algo que no acaba de encajar, pero para haber sido mi primera mona estoy bastante satisfecha con el resultado.
La base lleva un yogur natural, tres huevos, una medida de aceite de oliva, dos de harina con levadura, una de cacao en polvo y una de azúcar. La cobertura es un "frosting" (no es que tenga mucha idea. Lo copié del blog de una amiga "La princesa del collar de guisantes"). El frosting se prepara con nata montada, queso cremoso tipo Philadelphia y azúcar glass.
La decoración, ya la veis en las fotos. Curiosamente, el día que le "regalamos" la mona, la niña también iba vestida con ropita de Winnie de Pooh.
Por cierto, no quedaron ni las migajas. Literalmente, voló. Estaba riquísima. Seguro que me animo otra vez.
2 comentaris:
Julia, quedó preciosa, y el frosting, perfecto, y bien montado. Todo lo que haces, te sale bien...
Lo mismo vales pa un roto, que pa un descosío... !!!!
Un besote.
Sí, sí, pa un roto, pa un descosío, pa un remiendo, pa un apaño ... Ya te digo, cuando se me mete algo entre ceja y ceja ¡tengo un peligro!
Seguro que hay muchas cosas mejorables, pero estoy bastante contenta. El sabor era estupendo, para mi gusto, claro.
Gracias.
Publica un comentari a l'entrada